lördag 24 augusti 2013

Gofika






Här är den bättre LO.n jag gjorde häromdagen. Egentligen är jag inte så förtjust i ordet gofika, men det passade bra i sammanhanget. Annars vet ju de flesta att bakning ligger mig varmt om hjärtat. Tyvärr blir det inte så mycket bakande nu. Tiden och orken räcker inte till och att baka med Alex är ett projekt i sig, han tycker det är jättekul men att testa något nytt och avancerat är inte riktigt att tänka på. Så man får hålla sig till de välkända och enkla recepten, men det är gott det med..

Nu laddar jag för kräftorna ikväll och hela åtta stycken fick vi ihop på kräftfisket. De kokades igår och det känns lite vemodigt att äta upp dem eftersom de bodde i diskhon i några dagar och Alex och Daniel lekte med kräftorna och hade lite cirkus med dem. Igår fick en av dem åka på släpet till Alex bobby car. Ja de är inte normala nån av mina pojkar. Som när Gösta tog in en råtta/sork förut och Alex tyckte det var hur spännande som helst med en död gnagare i hallen.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar