söndag 25 augusti 2013

Auktion

Jodå idag har vi varit i Brändåsen på auktion. Vi kom hem med ovanligt lite, inte för att det inte fanns grejer men vi blev överbjudna hela tiden, men så är det ibland och det får ju inte bli hur dyrt som helst.


De tre små strykjärnen fick följa med hem

Likaså denna Kockum liknande saken, tror inte det är en riktig för det var ingen stämpel på den, men den blev billig och nånstans ska jag väl hitta plats åt den. Vi kom hem med lite annat också men om det kommer upp här återstår att se. Bla blev det en till zinkbalja som ska fyllas med blommor till nästa sommar.

En söt pojke var med också. Han är något otroligt snäll att ha med på auktion. Annars så njuter vi just nu av de sista sommardagarna. De senaste dagarna har Alex sprungit omkring nakenfis här hemma bara för att han kan och jag har tom kunnat njuta av solen nu när det inte är skitvarmt. Annars verkar bebisen ligga skönt i magen för att visa några tecken på att komma ut gör den inte. Men Daniel håller på att fixa dit den lilla bilbarnstolen så vi är redo när bebisen behagar ploppa ut.

Kräftorna igår var goda, och de som var godast var de som vi hade fiskat själva och sötast var Alex när han tyckte att kräftan på hans tallrik skulle starta och gå iväg. Han förstod inte riktigt att de var döda. Så nästa i år ska vi göra ett nytt försök med att fiska kräftor.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Det blå vita fyndet är ett lavemang, bara så du vet :-)
    Jag har ett likadant och jag ha r snören i mitt! Jättebra att bara dra ut och klippa av.
    Rengör den väl... Haha!
    Kram

    SvaraRadera