söndag 6 november 2011

Sovmorgon

Idag blev det en ordentlig sovmorgon för mig och Daniel, 10.20 vaknade vi. Det var riktigt skönt och välbehövligt för ialf jag var grymt efter med sömnen. För att första jobba heltid och skift och sen avlasta Daniel så han inte behöver ta Alex på morgnarna när jag är ledig sätter sina spår. Dessvärre hade inte Alex varit lika snäll hos sin mormor och morfar. Så med andra ord ska de ha honom oftare så han vänjer sig med att vara där.

Så hur var gårdagskvällen? Åt gjorde vi till slut på Hellas på drottninggatan och det var bland det sämsta jag varit med om på länge. Maten var okej, men servicen var under all kritik. Servitriserna sökte ingen ögonkontakt så när man skulle beställa mera fick masa sig till baren och vårt kaffe och te glömdes bort två gånger av samma tjej så det hoppade vi över för då var det dags att ta sig till bion. Så ingen dricks där inte och absolut inget återbesök.

Filmen vi såg var Tintin och den var kanonbra, tyvärr gick den bara i 3D om man ville engelskt tal. 3D var inget för varken mig eller Daniel. Jobbigt med två par glasögon och texten var lite flytande. Nä tacka vet jag vanlig 2D.

Snart ska det lilla barnet hämtas och Daniel ska på svampkurs och jag ska åka och hälsa på storasyster så hennes dotter får leka lite med Alex. Så nu håller jag tummarna på att min mamma fått Alex att somna innan jag kommer, han hade tvärvägrat att göra det nu på förmiddagen.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar