fredag 11 november 2011

Dryga barngrindar

Jodå idag har det målats barngrindar som inte är ett dugg kul, det kan vara bland det drygaste jag någonsin målat, det är nästan så att jag hellre hade slipat spackel om jag slapp allt damm. Pillrigt och så rinner färgen åt alla håll och kanter. Sen har det städats tillsammans med hanen och hör och häpna denna gång har jag inte gjort mest, anledningen till att jag brukar göra mest är inte att Daniel maskar och smiter utan för att han är extremt pedantiskt och det är inte jag.

Anledningen till städningen är att om några timmar väntas det lite besök från olika håll och kanter. Så då är det bäst att städa en sväng innan.

Helgen kommer att bestå av jobb, kalas, jobb och farsdag firande. Nånstans däremellan ska jag försöka att andas och kolla igenom vad som behövs handlas till att det ska julpysslas. Nästa år ska jag nog börja julpyssla i juli eller kanske i juni. Men sakta men säkert smyger jag in julen här hemma redan nu.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar