torsdag 28 mars 2013

Torsdag

Igår tog vi äntligen bort Alexanders bandage efter operationen, eller Alex hade nog hellre velat haft kvar det. För han gillar inte alls sin hand nu, han tittar på den och blir ledsen. Den är ju inte använt på några veckor och så har de ju flyttat på senor och muskler så den funkar nog inte riktigt som han vill heller än. Så han vill mest gömma undan den. Igår gick han runt med en fleecejacka för han hade t-shirt och på kvällen var vi hos Daniels föräldrar och han hade på sig den när vi åkte hem och jag fick inte ta av den när han skulle sova. Men jag hoppas att det går över snart. Annars var han väldigt duktig inne hos doktorn när bandaget skulle klippas bort. Men det hade vi pratat om väldigt mycket innan så att saxen skulle fram och klippa i bandaget var han väldigt förberedd på.

Idag har väl inte riktigt dagen blivit som planerat, planen var att jag skulle jobba till 20.00 ikväll men vi sålde ingenting på dagen så strax efter 14 åkte jag hem, hade väl behövt jobba eftersom jag vabbat eller varit sjuk en hel del nu på sista tiden, men jag var trött. Så nu här hemma har jag vilat och sen städat. Daniel och Alex fick åka till Daniels föräldrar så jag fick vara lite ensammen hemma, kände att det var dags för det. Så nu har jag dammsugit och moppat golven till skyhög musik som det ska vara när man är själv hemma och städar. Musiken fick Broder Daniel stå för. Skräniga gitarrer är något jag har en försmak för och när jag är själv hemma så kommer den lilla tonåringen fram och vad passar inte bättre då än Broder Daniel med låten Underground (den i Fucking Åmål).

Annars må jag säga att jag har för jävla bra musiksmak upptäckte jag när jag tittade igenom mina gamla CD-skivor, mycket Kent (före 2001) Broder Daniel, Marit Bergman, Nina Rochelle och 100 miljoner blandskivor från när man började bränna egna skivor. Fast det är mycket blaj också för jag har även en försmak för "dagispop" tänk Aqua, Toybox, Daze osv. Något som däremot saknas helt bland mina skivor är de typiska pojkbanden typ Backstreet Boys, N'sync, Blue osv. Daniels skivor tänker jag däremot inte ens kommentera, hittade Iron Maiden som får godkänt sen är det bara dålig musik, tänk här lite techno och rave osv men där beror det nog mest på att jag faktiskt köpte skivor fram till jag träffade honom och han laddade ner bra mycket tidigare än mig.

Mycket ordbajs om ingenting blev det idag men det var det jag var sugen på. Nu ska jag fortsätta med en annan sak jag är riktigt vass på och det är att äta upp påskakärringarnas godis.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar