måndag 18 mars 2013

Julstjärnor till påsk

Jag måste bara börja med en sak jag nyss såg på nyheterna på ettan, det handlade om att 96% av de bankanställda (antar att det är de som har kundkontakt) fick ta kritik för att bankerna höjde avgifter och vinsterna ökade för de som har tillgång på dem. Sen så uttalade sig nån förbundsordförande att hon tyckte att man skulle framföra sin kritik till de som bestämde, men där håller jag inte med nånstans och hur lätt är det att få tag på någon ansvarig? Sen behöver man kanske inte skälla på personalen utan tala om det i ett vettigt samtal. Jag jobbar ju som sagt på ett ställe som får mycket kritik och visst när jag inte jobbar så vill jag helst att folk håller käften om de har kritik mot min arbetsplats, men när jag står på plats i kassan så är det för mig självklart att ta kritik speciellt sådant som har beslutats på högre nivå och sen föra det vidare till mina chefer. Men bankanställda är kanske inte lika flexibla som vi på Gyllene Måsen.






Men det var ju inte det som jag skulle blogga om utan om våra julstjärnor, för attan vad vad bra hanen och jag är på dem. Till förra julen köpte jag två röda som stod i köksfönstret fram till påsk och efter det var jag inte ett dugg sugen på röda, så i julas fick det bli vita och än så länge lever de i matsalen vid trappen. Så även i år har jag julstjärnor till påsk.

Nu blir det Ullared och en påse godis, behöver jag säga att hanen är på konferens och roar sig med gymnasieflickor? För det gör man på konferens, det har jag läst på Aftonbladets löpsedel för många år sen så då måste det ju vara sant.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar