torsdag 19 januari 2012

Nytt liv är återuppstått

Idag hade jag tänkt att blåsa liv i kategorin Nytt liv. Ni vet där jag hade planer på att komma i form. Jag gick ju ner en del i vikt i höstas och sen kom det sjukt mycket kalas, jul, nyår och ännu mera kalas. Så där tänkte jag fem kg plus på en gång, för vågen har jag inte riktigt vågat använda. Men imorse tog jag mod till mig och besteg den och hör och häpna inte upp just nånting trots allt svullande, jag måste ha en förjäkla bra matomsättning eller vad man säger. Så idag ska jag fira med en promenad runt Gropen efter att jag har startat några tvättmaskiner.

Sen måste jag bara gnälla lite, som småbarnsföräldrar är det många gånger lite si och så med sömnen och humöret är väl inte alltid på topp och om man beklagar sig lite så får man ofta kommentaren; det är så att ha småbarn (oftast av folk som har småbarn eller har haft). Som om man inte visste det innan, kan man inte få lite medkänsla typ; Jo det är jobbigt och jag vet hur det är. Så nu har jag gnällt över det.

Kamera står högst på önskelistan när lönen kommer. Den är sjukt efterlängtad som vanligt. Jag riktigt känner hur bloggen lider utan bilder och att Alex inte får fastna på kort till eftervärlden. Förresten att ge Alex skorpor när man äter frukost är det bästa på länge, att slippa ge honom tusen majskrokar är jätteskönt.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar