onsdag 25 januari 2012

Matsedel

Nu kommer det en matsedel efter några veckors uppehåll. Den börjar gälla nu på söndag för jag jobbar den roliga tiden 11-20 fram till fredag och på lördag är vi inte hemma.

Söndag - Torsk på medelhavsvis (om jag hittar färsk torsk med skinn på innan söndag)

Måndag - Parmesangratinerad kycklingfilé med pressad potatis
Tisdag - Fläskpannkaka
Onsdag - Fredag jobb 11-20
Lördag - Svamplasagne med mozzarella
Söndag - Kalkonstek med råstekt potatis

Måndag - Fläskfilé med ost och senapssås potatis
Tisdag - Potatis och purjolöksoppa med parmesan
Onsdag - Rödspätta med potatismos
Torsdag - Falukorv och stuvade makaroner
Fredag - Köttbullar och potatismos
Lördag - Kycklingfilé med ädelostsåsris
Söndag - Lax i ugn potatis

Måndag - Pastasås med kyckling

Idag har jag dessutom besiktat bilen, min stora kärlek. Och tro det eller ej så blev det inget körförbud och inga allvarliga tvåor så bilen ska fixas nästa helg och sen är det bara att tuta och köra ett år till med en massa tur. Jag är hur nöjd som helst med det, för jag och Saaben har hängt ihop länge nu och jag älskar den mer och mer för varje dag, min skabb-Saab.

Live long and drive Saab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar