söndag 19 januari 2014

6-års kalas


Men först lite bilder på den här vilda damen.
 

Hon är vildare än en vild grävling, ialf när hon ska äta.
 

Men hon är söt ändå.
 

Som sagt var så var jag och barnen iväg på 6årskalas (hanen fick slava på övervåningen istället). Det var lillasysters äldsta barn som fyllde år. Istället för kort så hade jag målat och dekorerat en äggkartong och fyllt den med Kinderägg. Det var mycket uppskattat av födelsedagsbarnet och det var inte den sista äggkartongen som ni kommer få se här. Idén till det hela har jag fått av Therese sen var hon har fått idén från vet jag inte.
 

Sedd uppifrån. Eftersom jag jobbar på att göra av med material så var det bara att vräka på. Tyvärr går det ju inte åt så mycket papper. Men fördelen var att man inte behövde tänka på att man skulle få i kortet i ett kuvert så att använda mycket med rosor var inget problem. Sen att blanda rosa och brunt är något jag tycker är riktigt snyggt. 

Nu ikväll är jag helt slut, var ute och gick med barnen på förmiddagen, först tungt med snö och sen drog jag Alex på hans bob och så tvingade han mig att springa också så nu är den stackars mamman helt mör i benen.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Roligt att se äggkartongen färdig! Blev riktigt tjejig :) Ja du vart iden kom från har jag ingen aning om, eftersom det var via en bildgooglesökning på nåt helt annat egentligen som jag gjorde... Men smart var den som kom på't :)

    SvaraRadera