onsdag 23 maj 2012

Onsdag

Även denna dag har gått i trädgårdens tecken, det är lika bra att passa på när det är fint väder. Städa inne kan jag göra när det regnar. På förmiddagen lurade jag med mig svärmor till Hidingebros handelsträdgård, tyvärr hade de väldigt lite blommor i år och det förstår jag. Det är ett äldre par som driver trädgården och de börjar väl på att bli gamla. Men därifrån fick jag inte med mig mer än en snöflinga och så fuskade jag och köpte uppdriven persilja.


Snöflingan fick flytta in i en vattenkanna, jag hoppas det blir ännu snyggare sen när den hänger ner på kanterna.
 

Persiljan fick bo i en pallkrage där det förhoppningsvis kommer upp persilja.
 

Här har det kommit upp en hel del. Det ska vara rädisa, broccoli, vårlök och dill. Men jag tror jag har satt dit fel etiketter för en av raderna liknar varken dill eller vårlök, så det ska bli spännande att se vad som kommer upp.


En sockerlåda som handlades på auktion/loppis förra sommaren. I den bor det chili, psysalis, förhoppnings en dahlia och sen en som jag inte kommer ihåg.


Eftersom det inte fanns några petunior i Hidingebro blev det en sväng till Birgerssons i Fjugesta. Denna lilla låda är också från auktion/loppis och jag tror att petuniorna kommer göra sig väldigt bra i den. Jag har även gett mig på att börja städa verandan. Jag har skurat bänken som står där och kanske ikväll kommer jag fortsätta eller så blir det imorgon. En annan är ju kompledig idag och imorgon och det tackar jag för eftersom det är kanonväder.

Snart blir det en tur till öppna förskolan, det känns lite synd att vara inne en eftermiddag. Men det var typ en månad sen vi var där sist och Alex behöver lite stimulans. Han är mest gnällig när han är själv hemma med mig. Så då är det bättre att vi åker iväg och leker.

Live long and prosper

2 kommentarer:

  1. Sv: Hela kom visst inte med, men nu står det i inlägget!

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina lådor!!
    Jag håller med dig, smutsen inne kan vänta till regnigare dagar. Det har varit riktigt härligt att få njuta av solen i flera dagar.
    Ses snart :) Kram

    SvaraRadera