tisdag 29 maj 2012

Bildbomb

Idag bjuder jag på en bildbomb från trädgården. Det växer för fullt ute och jag kan inte låta bli att visa upp det.


Squashen har börjat tittat upp, jag var lite orolig att den inte skulle komma upp då jag har fjolårets frön.
 

Min assistent 
 

Paprikorna är på gång
 

Annat grönt
 

Mina sjukt stora pioner framför pergolan, tyvärr så blommar de bara i juni. Sen tar min trädgård höst.
 

Pionen som jag delade och satte ner bredvid de andra, jag tror den behöver några år för att ta sig ordentligt.
 

Fin blomma i rabatten som jag inte har en aning om vad det är för nån. Men den trängs mellan pionerna.
 

Stora buskarna.
 

Löjtnantshjärtan jag fått av svärmor
 

Söt Alex
 

Trappen, nu har ja chili på varsin sida om den.
 

Gurka, sockerärtor och mangold
 

Smultron
 


Sommarens projekt, göra om och göra rätt-
 

Visst är det fint med syrener men dör de efter två dagar inne tänker inte jag ta in nån mera.
 
 Nyklippt kille.

2 kommentarer:

  1. Uj uj vad du har stått i i trädgården :) Fint! Kan komma och skörda lite sen i sommar. Jag har också de där namnlösa blommorna i trädgården, mamma har namngett dem men jag minns faktiskt inte vad de hette :)Men de är fina!

    SvaraRadera
  2. Vad du har mycket blommor och grönsaker på gång!
    Turen måste vara med dig i form av en söt Assistent,
    att det blommar och frodas så i er trädgård.
    Sitter och väntar på lilla Assistenten nu. Vi ska försöka
    att var ute en stund om det går innan vilan. Men regnet'
    hänger i luften. Hoppas det väntar med att komma.
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera