fredag 11 maj 2012

Bokhyllan

Hyllan är på plats, dock inte där det var tänkt för golvet lutade fel där och hyllan skulle bara vara vinglig. Som ni ser finns det plats för lite mer böcker, men när Daniel insåg hur många som var olästa fick han lite smått panik. Vi hade också lite diskussioner hur de skulle sorteras, han tyckte färg. Själv så tyckte jag inte det, men jag försökte lite smått men eftersom jag vill ha det sorterat efter författare och lite genrer så gav jag upp färgtemat, det gick inte helt enkelt.


Här blev det lite färgindelat, men det beror på att de olästa böckerna hamnade här och då var det lättare att frångå min organisering eftersom det med lite tur bara är provisoriskt för böckerna.
 

Som ni ser en aningens mera plats till nya böcker.
 

Här är hyllorna jag hade sen tidigare, jag glömde ta en förebild när det var böcker överallt högt och lågt i hela hyllan. Här är faktiskt alla böcker utom hyllplanet längst upp till vänster lästa, sen om alla böcker kommer bli lästa nån gång vet jag faktiskt inte. Men jag lever på hoppet.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Jag sorterade efter färg ett tag, men jag var tvungen att ge upp, hittade ju inte en enda bok! Nu står de snällt i givakt och i bokstavsordning igen.

    SvaraRadera