tisdag 20 september 2011

Utmaning

Jag har antagit en utmaning som Pelle hade på sin blogg. Utmaningen är att visa allt man har på kylen. Jag går ut hårt och tar med kyl och frys.


Som ni ser är det inte mycket alls. En magnet på kylen och en på frysen från två olika resor och på den ena resan var jag inte ens med på eftersom jag och Daniel inte ens hade träffats då. Han var där med sin bror och hans dåvarande fru och sen en "tjejkompis". Nåväl han umgås inte med "tjejkompisen" nuförtiden ialf. Alla som vill får anta utmaningen. Lämna gärna en kommentar bara.

På tal om något helt annat. Vi går ju mot mörkare tider och kallare väder och nytt för i år är att köpa höst och vinterkläder till barn. Det är verkligen en djungel eller mest är det skitsvårt att veta vilken storlek man ska köpa. Jag var ialf till Marieberg förut för att kolla efter en vindjacka i strl 80 då jag vill vänta med de riktiga vinterkläderna. Det enda vettiga jag hittade var en skaljacka från Polarn och Pyret men då kostade jackan 700kr. Inte riktigt vad jag vill ge för barnkläder som blir använda under några månader. Så nu sitter jag och kikar på Tradera och hittar mycket fint för lagom pengar. Så hanen får ropa in lite åt mig, nåt måste han ju göra nu när han är pappaledig.

Det lilla barnet utvecklas som bara den. Det börjar komma att från sittande läge ta sig till mage, men det är mycket blod, svett och tårar för att lyckas.



 Som ni ser inte helt nöjd, men det gick till slut.

Det bästa just nu är att gå när någon håller i hans armar. Kul tycker han, jobbigt tycker min rygg som snart går av på mitten. Sen har han också kommit på det där med att öppna kökslådorna när han åker i gåstolen. Än så länge är det mest lådan med skärbrädor så han får nog hållas ett tag till. Sen blir det att barnsäkra de lådorna han inte får vara i och resten av lådorna får vi nog räkna med att innehållet hamnar på golvet så småningom.



Det blev visst mycket barnprat denna gång, men ibland blir det så. Jag funderar på vad bloggen ska handla om i vinter. Nu i sommar har det varit mycket trädgård med pallkragarna, loppis och auktionssaker. Men de säsongerna är snart slut och pyssla hinns inte med just nu och så måste jag handla innan jag kan komma vidare. Förslag mottages gärna. För bloggen kan ju inte bara bestå av matsedel varannan vecka och sen en massa svammel.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte vinterskor och galonvantar till båda barnen och inneskor till Ida på Kavat. Jag betalade 1795.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du har en bra blogg! Bloggen blandar du med variation!
    Ibland om hus och trädgård. Ibland om kissarna:)
    Om livet i allmänhet och om Alexander. Pysslar och tar jättebra foton så vi får se.
    Att du lägger in kort du tar är ett stort plus!

    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera