onsdag 21 september 2011

Fruktskål



Det kan knappast ha undgått någon att Daniels stora passion numera i livet är att åka runt på loppisar och auktioner. Helgen som var var absolut inget undantag. En del prylar är redan uppvisade här. Nu har det kommit till denna skåls tur. Ingen aning vad den har varit till från början, men den passade utmärkt som fruktskål. Nu gäller det bara att få ihop alla konstiga saker som Daniel kommer hem. Inte helt lätt alla gånger då mycket saker spretar åt olika håll. Jag har precis tagit undan en "mjölkkanna" som jag köpte i våras som jag inte får in i köket någonstans så den får hamna på garderoben för bättre tider. 

Jag har även börjat göra plats i skåpen för den udda servisen, så nu har lite glas åkt ut. Daniels ölglas törs jag inte slänga ut, då får jag väl sova på soffan eller något i den stilen. Men fler glas kommer att åka ut och jag vet vilka jag vill ha bort. Kanske ska göra det när jag är själv hemma och hoppas att han inte saknar dem.

Dessutom är den första julklappen inhandlad nu *skryt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar