söndag 15 maj 2011

Yesterdag was Saturday, Saturday

Idag har vi varit på kalas. Igen. Men nu är det inte något kalas förrän i juni och sen i höst hoppas jag på att det blir några kalas när jag stänger så jag slipper några för nu börjar faktiskt även jag att tröttna och det ska ba mycket till att jag ska tröttna på kalas. Det var min mor som fyllde 25 år för 29:e gången om jag har räknat rätt. Det var många kusiner och för första gången fick vi träffa min brorsdotter Sasha som är född i Thailand. Tyvärr så blev det inga kort tagna då kameran behagade att leka kurragömma och gömde sig mitt på vardagsrumsbordet här hemma. Meningen var att vi skulle ta ett kusinkort, men när vi skulle ta det så sov hälften av barnen. Så det får bli till Mors dag.

Igår var det Eurovision, den såg vi hemma hos svärföräldrarna och det gick bra även denna gång att A somnade borta. För det mesta så brukar han somna i sin farmors famn, men nu när vi skulle vara kvar så länge så var vi bekväma och matade honom i vagnen så somnade han på plats. Sen när vi kom hem runt halv var han skitpigg men efter en halvtimme så sov han. Så om vi bara fortsätter att vänja honom somna borta så är jag inte ett dugg orolig för framtiden. För att åka hem för att barnen ska sova har jag ingen lust med. Sen kommer det ju att komma tillfällen då barnen inte vill somna men det är en annan historia. Men nu var det ju Eurovision och det var ju på tiden att vi skickade ett bidrag som gjorde en bra placering. Eric Saade är ju inte min favorit, men jag är övertygad om att inget av de andra svenska bidragen att gjort så bra ifrån sig placeringsmässigt. Det var ju sen snöpligt att Italien gick om oss på sista poängutdelningen.

Imorgon blir det träff med föräldragruppen och det ska bli skoj att se de andra bebisarna igen, nu var det ju två hela veckor sen vi sågs sist. Jag kan ju tillägga att vi brukar träffas hemma hos någon på måndagar.

Imorgon kanske det kommer lite mera växtlighetsbilder om kameran behagar att samarbeta. Igår var förresten mina systrar här och vi tog en promenad till Ankis Magasin och handlade lite. Har ni vägarna förbi Fjugesta så är butiken värd ett besök. Det är lantlig inredning som inte är svindyr och så bjuds det på fika med och Anki som har butiken är hur trevlig som helst. Bra mycket service än inne i stan och om man har barn i vagn så brukar hon underhålla barnen med så man får titta i lugn och ro. Bilder på mina fynd kan också dyka upp här på bloggen nån dag.

1 kommentar:

  1. Mamma har nu fyllt 25 år 30 gånger. Dels den gången hon fyllde 25 sen ytterligare 29 gånger.

    SvaraRadera