torsdag 19 maj 2011

Torsdag

Idag har jag varit produktiv som tusan. Det började med att jag rensade rabatten och eftersom det lilla barnet sov så snällt när jag var klar så fortsatte jag med att rensa ur de "döda" hallonbuskarna så nu är det bara fräscha grenar kvar därute. Men detta tog knäcken på ryggen så nu känner jag mig som en gammal tantaluring. Sen fortsatte det inne med att baka bröd och plocka in tvätt. Nånstans har jag även tagit hand om A. Maten fick däremot Daniel fixa för där hade orken tagit slut.

Nu försöker vi få det lilla barnet att sova en stund i sin säng och det går sådär, på den tiden innan han fick gröt så blev han antingen ammad eller fick ersättning så här dags så han somnade, men han somnar ju inte av gröt. Alternativet är att gå en promenad men det är jag inte ett dugg sugen på och förmodligen inte Daniel heller. Nåväl det löser sig väl med en amning om han inte somnar för han är egentligen skittrött.

Nä det blev inte roligare än så här. Imorgon ska jag hem till mamma för att umgås med syster och svägerska.

1 kommentar: