måndag 30 maj 2011

Paprikor

Här hemma i paprikakrukorna så växer det för fullt. Som ni ser så är de på gång, men det är ett tag kvar tills de går att äta och jag vill ju vänta tills de har blivit gula eller röda, då de gröna paprikorna smakar sådär.

Vad har annars hänt idag, jo jag har tvättat, gått en kort promenad, varit på föräldragrupp och fått information om olyckor i hemmet i samband med barn. Sen blev det en promenad hem. Efter det lite mat och sen ut i trädgården för att vattna och rensa lite ogräs i pallkragarna. Jag satte även ut lite bondbönor och chili som jag har förodlat inne. Hade kunnat tagit kort på bönorna för det är stor skillnad på de jag satte direkt i landet och de som var inne ett tag. De som var inne är spensliga och höga och de som varit ute är korta och bladtäta.

Imorgon blir det storhandling, så på förmiddagen blir det att styra upp inköpslistan. Men matsedeln är klar så den kanske bli publicerad här imorgon. Det kanske också blir en ny vägning imorgon, om jag törs för det har blivit för tok för mycket mat, öl och fika den senaste veckan. Mors dag helgen har inte varit snäll mot mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar