tisdag 11 januari 2011

Första dagen själv här hemma börjar lida mot sitt slut. Än så länge har det gått galant. Jag har lyckats med att plocka in tvätt, vattna blommorna, sparkat på pelletssäcken i källaren, ammat 100ggr, läkarbesök för A på BVC, lagat mat till mig, plockat ur diskmaskinen. Det gäller att vara äckligt effektiv när det lilla livet sover. Att vara effektiv är något jag lärt mig på Gyllene Måsen, jag brukar däremot inte tillämpa det hemma så ofta med risk för att Daniel ska se mig som effektiv person och då får för sig att jag ska göra en massa saker här hemma.

Men imorgon ryker julpyntet, det borde ha åkt ut för längesen men det har liksom inte prioriterats. Eftersom jag har julpyntat som en galning lite mot Daniels vilja så fick jag lova dyrt och heligt att plocka bort allt själv och det är lika bra att göra om det inte ska vara kvar till påsk. Men till nästa jul kommer det bli ännu mera pynt, kanske inte så mycket men några tomtar till kommer det att bli.






Nu dröjer det minst 10 månader innan köket får vara så här färgglatt igen. Det kommer att bli väldigt naket när grangirlangerna är borta.

1 kommentar:

  1. Du får skaffa en massa påskpynt så att det får bli lite färgglatt någongång innan jul igen.

    SvaraRadera