tisdag 28 december 2010

Tjoho

Det är sjukt vad tiden rinner iväg med småbarn. Idag hade jag lite storslagna planer på att plocka upp de sista julklapparna och tvätta rätt så mycket. Det har gått sådär eftersom det lilla livet var vaken mellan tio och tre i stort sett och då inte vaken snäll utan grinig. Så det har blivit många tröstamningar med hopp om att han skulle somna ordentligt. Fast lite hann jag med däremellan, jag är ju trots allt inte själv hemma. Men hanen hittar inte till tvättmaskinen i källaren så den biten fick jag fixa själv.

Nu sover det lilla livet sen några timmar tillbaka och det var ju för väl det så man fick äta mat ifred. Men sen kom jag inte längre, hade fått en HM-katalog som skrek att jag skulle bläddra i den och sen lockade soffan med datorn mer än att plocka upp de sista klapparna. Men jag lever på hoppet att få lite gjort imorgon, för som precis idag så tänker jag inte lämna huset imorgon. Det har varit tillräckligt med kringfarande de sista dagarna.

1 kommentar:

  1. Jag fick min HM-katalog igår :-) En tur att jag har köpt fler blöjor då!

    SvaraRadera