tisdag 8 januari 2013

Karriär och köksbesvär






Nu var det ett tag sen jag skrev om någon bok här, jag har visserligen läst ut några stycken sen sist. Men det fick bli ännu en chiclit som blir recenserad och vad ska man säga om denna bok? Helt underbar om du vill läsa en skruvad feelgood bok, ogillar man tramsiga böcker så ska man hålla sig långt bort från denna bok. Sen för mig som inte alltid ser det uppenbara så var det lite överraskningar i boken, men det håller nog inte alla med om. Ska väl kanske berätta lite om vad boken handlar, jo om Samantha som är advokat och på väg att bli delägare, sen går nånting snett och hamnar i den engelska landsbygden och får jobb som hushållerska, tilläggas bör att hon inte kan nåt om hushållssysslor.

Betyget MMM, den var ju trots allt väldigt flamsig emellanåt.

Livet här hemma snurrar på som vanligt och min envisa make har gett sig på att få Alex nappfri och hittills går det över förväntan. Tre nätter och fyra dagar utan napp, dessutom utan napp på dagis och när han sov hos sin farmor och farfar. Nu ikväll när jag la honom så frågade han inte ens efter napparna och det ser jag som ett gott tecken. Jag kan tyvärr inte ge några jättebra tips till er som vill att era barn ska sluta, vi slutade tvärt utan att direkt prata om det. När Alex antydde till nappen så sa vi att han var en stor kille och inte behövde den, sen blev det lite gnäll men absolut inget hysteriskt skrikande för då hade han faktiskt fått nappen, för det får inte bli traumatiskt att sluta med den. Så det har gått förvånansvärt bra. Så nu håller jag tummarna för att det ska fortsätta så här bra.

Nu ska jag njuta av att vara ensam för imorgon är hanen tillbaka hemma.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar