onsdag 14 maj 2014

Trädgården


Idag blev det lite spontan egentid då Daniel hämtade barnen och blev sen kvar hos sina föräldrar. Så jag och katten planterade lite i pallkragarna.
 

Något jag lärde mig förra sommaren var att man ska rensa rabatten sparsamt. Jag rensade lite för bra på vårkanten och sen hade jag en mage i vägen så då blev det inte mycket rensande.
 

För förra året "försvann" prästkragarna, men de blommade sen i september och nu i år har de spridit sig rejält.


Penséer som har gjort sitt i krukorna fick hamna i rabatten som marktäckare då jag vet att de sprider sig som elden om de får chansen. Även i år har jag en pensérabatt i singlet på framsidan av huset. 

Nä nu får mina hjärtan komma hem så jag får pussa lite på dem innan läggdags.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar