söndag 11 maj 2014

Söndag


Sköna söndag eller inte. Ni som följer mig på instagram och Facebook såg att jag på förmiddagen slängde ut en bakbild på barnen. Det gick bra till en början men sen började Julia att gnälla, hjälpte inte med mat och i vagnen skrek hon bara när hon skulle sova. Så köket såg ut som sju svåra år ett tag, för vi hade dragit igång med en sorts mördegskakor och sen chokladbollar. Chokladbollarna blev färdiga men det blev bara fyra och en orm, havregrynen slut. Eftersom Julia var gnällig så blev Alex lämnad själv några gånger i köket och varje gång jag kom tillbaka så var det mer mjöl, havregryn osv på golvet. Till slut gav jag upp mördegskakorna, de skulle kavlas ut och sen skulle man stansa ut hjärtan och göra glasyr osv. Så degen får stå i kylen nu i några dagar. För att få Julia att somna ordentligt fick vi gå ut i spöregnet, tur att man har en stor pergola. Men efter mycket om och men så somnade hon och nu är både jag och Alex trötta så då får man sitta med var sin padda. Om ni undrar var hanen höll hus så har han slipat garderobsdörrar så det blir klart nån gång på övervåningen.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar