måndag 17 februari 2014

Solen


Jodå idag skiner solen och då passade vi på att gå ut medan Julia sov på eftermiddagen.
 

Nånting är på gång i rabatten och det kliade i fingrarna att få rensa lite, men det är lite för tidigt för det.
 

Jodå solen finns på riktigt även om jag har tvivlat på det de senaste dagarna.
 

Planteringsbordet såg inbjudande ut.
 

Alex lagar mat. 
 

Sen fick mina halvdöda pelargoner komma fram och få lite ny jord och nu står de i sovrummet och jag hoppas på att de kommer att ta sig. Förra vintern gjorde jag ett tappert försök att övervintra några, men de stod för varmt och några överlevde men dog senare under sommaren. Förutom en som min mamma har sått från frö. Sen vaknade Julia så då var det bara att knalla in. Det ska bli riktigt skönt sen när hon kan sitta i vagnen eller ha henne i bärsele ute eller ännu bättre i sommar då hon kan krypa ute och äta jord.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar