torsdag 6 februari 2014

Månadens bild


Men först en snöbild som är tagen för exakt ett år sen. Även fast det är snö i år så är det inte lika vackert som förra året, då var det mer snö och frost på träden. Nu i år har de mest stått kala tycker jag. Men just nu har jag mest tröttnat på snön. Vi har åkt en del på Alex bob så nu kan vi ta vår. Dessutom är hela uppfarten nu riktig isgata, jättekul med en treåring som inte kan gå utan springer eller hoppar. Så lite plusgrader så man kan skyffla undan isen och sen kan det snöa mera.
 

Månadens bild var det, för er som för ett ögonblick trodde jag var på smällen igen får jag göra er besvikna. Ultraljudsbilden är från KUB-testet vi gjorde när jag väntade Julia. Och att vara gravid med barn nummer två var inte ett dugg mysigt. Jag var skittrött och hade dåligt samvete för att jag inte orkade göra något skoj med Alex, så större delen av tiden ville jag mest ligga och gråta och glo in i en vägg. Jag ska inte säga att jag var deprimerad för det skulle vara ett hån mot de som lider av "riktiga" depressioner, men jag vet hur jag mådde och kan inte ens tänka mig hur dåligt de mår. Nåväl till slut kom hon ut och efter det har jag mått helt fantastiskt på det stora hela. 

Igår var vi däremot riktigt trötta då Alex envisades med att vara vaken halva natten. Visserligen så tog Daniel allt spring till Alex, men jag vaknade av det och efter sex kunde inte jag heller somna om. Men han fick åka till dagis ialf, för det var likadant natten till måndag och jag börjar kanske misstänka att han kanske behöver mer stimulans eller så är det något annat som spökar. Kan ju också vara så att han skrämmer upp sig själv då han bara vill höra sagor med monster. Så efter dagis tog vi oss en sväng till Ankis magasin istället för öppna förskolan. Köpte mest lite småsaker och en gå-bort-present. Eftersom hanen var trött så blev det inget snickra, han åkte på nitlotten att ta gnäll-Julia som sovit för lite. Så jag fick diska ifred, plocka in tvätt, stryka och se blev det att bada med Alex och sen slog jag på stort och städade badrummet.

På tal om städa så ska jag rasta snabeldraken och sen hoppas jag på att hinna pyssla lite nu när Julia sover. Man får ju leva på hoppet.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar