torsdag 12 december 2013

Luciatåg och julgodis


Imorse runt sju var det dags för luciatåg på dagis, okristligt tidigt om jag får säga det själv och jag tror att Alex höll med. Hann ville inte alls gå upp kvart över sex imorse. Sen var han inte så pepp på luciatåget heller, han tillhörde den ledsna barnaskaran. Men på det stora hela var han duktig.
 

Här sa han tack och gick.
 

Jag började ju visa lite ur mitt album med julgodisfavoriter, men sen blev det ju inget mera, tills nu.
 

Jag borde börja korrekturläsa det jag skriver lite bättre, hoppade visst över vad man inte skulle blanda i kastrullen. Men jag gissar på att det är den mörka chokladen. Vart receptet kommer ifrån början vet jag inte, så nån källa kan jag inte hänvisa till.

Winter is coming (hoppas jag ialf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar