torsdag 30 maj 2013

Sista dagen

Ikväll kör jag sista arbetspasset på Gyllene Måsen på väldigt länge, minst ett år och med en massa tur det sista för alltid. Det ska ialf bli riktigt skönt att vara ledig i sommar då jag inte är det minsta pepp på högvolymförsäljning. Med åren har jag blivit bekväm av mig och föredrar vintern när det inte händer mycket och absolut inte efter 19 på kvällarna. För det är något magiskt med det där ljuset, folk blir hungrig betydligt senare på kvällen. Galet men sant.

Så för att fira att det är sista dagen har jag köpt en massa godis till mina kollegor (om det finns nåt kvar innan jag kommit till jobbet) för att baka till dem är ingen idé då de är otacksamma och ratar hembakat.

Annars var det inte riktigt ledsen Plutt jag lämnade på dagis förut, men det var inte så konstigt. Var först till BVC på 2½ års-kontroll och sen direkt in på lunchen på dagis så det var inte många rätt där inte. Men  imorgon är sista dagen för Alex på dagis, sen blir det inte förrän i höst och då på 15-timmars och det ska bli riktigt skönt att lämna honom på regelbundna tider. Med mina arbetstider är det ju väldigt hattigt och det har varit svårt att komma in i en bra rutin. Jag skulle säkert ha fått lämna honom tidigare en del dagar men då försvinner en massa tid för mig och Alex tillsammans och det har det inte varit värt tycker jag.

Nåväl, nu ska det vilas innan jobbet.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar