lördag 18 maj 2013

Lördag


Pelargonerna som jag lyckades övervintra har nu fått flytta ut på trappen. Krukorna de står i köpte jag igår på Ankis magasin. Jag har spanat in dem ett tag och igår när jag absolut inte hade några pengar slog jag till.
 


Alex har hjälpt pappa att städa bilen som ska säljas, så om nån vill köpa en Volvo V40 T4 från tidigt 00-tal så hör av er. Mycket bra bil, kommer att sakna den och hade vi inte varit i behov av stort bagageutrymme så  hade vi behållit den och gjort oss av med åbäket ni ser här under litegrann.


Jag har även börjat rensa lite ogräs utefter parkeringen, det ni ser är den rensade biten. Men med en söt Plutt som vill ha uppmärksamhet och en mamma som jobbar kväll så fick det bli att leka med Plutt istället. Men jag kom en bit på vägen och med lite tur kanske jag tar resten imorgon. Eller nån annan dag.

Annars har vi fått ett riktigt bakslag med nappen. Det var så att i torsdags var vi till en arbetsterapeut för att få en stödskena till Alex hand då den efter den senaste operationen har gått tillbaka väldigt mycket. För er som kommer ihåg så låg handen helt invikt mot handleden när han föddes och det första året hade han stödskena. Men sen har det inte behövts förrän nu. Och den där skenan är inte poppis om han inte får nappen för då går han med på den. Men det känns surt då han i stort sett har varit utan napp i snart ett halvår. Okej inte helt utan, men somnat utan och sen har den kommit fram när han har vaknat på natten. Men fördelen är att de två morgnarna med napp hela natten har han bjudit på sovmorgon till åtta. Förmodligen har han varit vaken ett tag men då nappen ryker när han går upp så ligger han väl och drar sig ett tag.

Men han har ätit bra de senaste dagarna ialf och det har varit skönt, annars har det blivit lite äta och mycket bråk vid måltiderna.

Idag är det inte lika fint väder så det känns lite bättre att åka och jobba ikväll och vi lär ju komma sist i Eurovision så det gör ju inget om jag missar det.

Bazinga

2 kommentarer:

  1. Fina krukor. Måste ta mig till Anki's magasin nån gång... Ha en bra jobbkväll!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina krukor du köpt! Bra gjort att få pelargonerna att övervintra!

    Vad skönt att det är sista stängningen i dag för dig!

    Gulliga Alexander ser ut att tycka det är så roligt att hjälpa pappa städa ur bilen!

    Kram Ann-Britt!

    SvaraRadera