torsdag 28 februari 2013

Bokrea

Då har årets bokrea dragit igång och lite böcker har jag kommit hem med. Dock är jag som vanligt väldigt besviken på rean. Nu har jag bara besökt två. Först på ICA Maxi Eurostop, de hade mycket titlar dock bara stora och kända titlar som de flesta har hört talas om. Själv föredrar jag att leta efter udda titlar som jag inte hört talas om och som jag kanske aldrig skulle köpa till fullpris. På det sättet har jag faktiskt hittat de bästa böckerna enligt mig. Sen var jag på bokhandeln Ugglan i Kumla och där hade de visserligen mera udda titlar och knappt några stora titlar, det gillades mycket dock tyckte jag att utbudet var väldigt litet med tanke på att det ändå är bokrea. Men med tanke på att de stora livsmedelskedjorna kör mycket med rean så förstår jag bokhandlarna om de kanske inte vill brassa på för mycket och sen stå med ett jättelager efter rean.


Denna bok var dock inte på rea, men jag gillar hennes andra böcker så den fick följa med hem till fullpris.
 

Kjell Eriksson är min favoritprogramledare på P3 genom tiderna, att höra hans röst får mig att smälta så jag hoppas att han kan skriva också. Boken längst upp på höger låg i en pocketkorg på Maxi och den hade jag aldrig hört talas om så den fick följa med hem. Boken längst ned till vänster köptes på Ugglan i Kumla och den verkar lovande. Sen en till chokladbok är aldrig fel, man kan aldrig få för många sådana. Så nu borde jag sätta mig ner och läsa, egentligen. Men det får bli lite Historieätarna och slösurfande nu när Alex sover.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Jag har hunnit med bokrean på Åhléns, Akademibokhandeln och Ica Maxi, och har inte varit så där jätteimponerad. Myrorna har också bokrea med halva priset på alla sina böcker och jag gick därifrån med åtta böcker för 94kronor... Helt okej! =)
    Dock märker jag att det där med att läsa böcker just nu hör till det förflutna. I helgen lyckades jag läsa ut den boken som jag började på i slutet av november... Det skulle aldrig ha hänt före Elias! ;o)

    SvaraRadera