söndag 27 april 2014

Kalas


Igår hade vi kalas här hemma för Daniel, hans pappa och brorsdotter.
 

Daniel har fått kort av dessa papper tidigare och de är lite svåra att använda då det är kärleksförklaringar det står bla kärlek, kyssar, smek osv. Så det är inte direkt ett papper man använder till sina föräldrar. De går bra till sin käresta och som bröllopskort men det är ju för fasiken ingen som gifter sig och de som gifte sig sist fick ett kort av dessa papper.
 

Nja egentligen är väl han nummer två då barnen är på delad första plats men även denna stämpel tycker jag är svår att använda till andra. Men den är med i större kit som jag inte gav många kronor för och många av de andra stämplarna har jag använt flitigt. Annars var det full fart igår både innan och under kalaset och inget kort tog nån av oss heller. Vi hinner inte rakt upp och ned speciellt inte då Julia var trött och typ bara mamma dög. 

Idag har det blivit lite lugnare, ett besök till lekparken på förmiddagen. Fast det gick inte som planerat då Julia inte somnade i cykelvagnen dit (jag cyklade helt livsfarligt) så Alex fick inte gunga så mycket och sandleksaker fick jag inte ta med, han slängde ur dem från cykelkorgen och var arg. Men vi snabbesökte min moster som bor i närheten av lekparken så Alex var nog nöjd ändå. Sen har vi slöat ute under ett parasoll jag och barnen och det kommer det definitivt bli mera av. Sen blev det en snabbvisit till Daniels föräldrar och tanken var att vi skulle stanna längre men Julia vägrade att somna ute i vagnen så då fick vi åka hem. Hon hade ju somnat till slut men då hade klockan hunnit bli så mycket så vi skulle åka ialf.

Imorgon väntar nya utmaningar. Jag ska hämta däck till bilen och lämna dem på verkstad för att få dem på de gamla fälgarna. Inte något jag ser framemot men hanen hinner inte.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar