måndag 8 april 2013

Rest In Peace






Nu är den skrotad och saknaden är enorm även fast jag inte har kört den på snart ett år. Men vi hade många fina stunder jag och tjuv-Saaben som poliserna i Hallsberg kallade den. Som när jag 2009 tog den till Stockholm för jag skulle på kurs med jobbet och blev stående på motorvägen vid Kungens kurva i rusningstrafik, alla gånger jag fått använda våld för att få i tvåan, för att inte tala om check engine lampan som lös vid minusgrader och slutade när jag svängde vänster eller om det var höger. Så förra året när den skulle besiktas i januari så åkte det på tejp över den och det gick igenom. Sen i nåt år gick den även väldigt ojämt när man körde i 80 så det var bara att gasa så gick den kanon. Sen fixade den fina Saaben att jag slapp skotta snö en vinter genom att gå igenom besiktningen 2010 om jag inte minns fel och mycket snö var det den vintern. Jag var skitnöjd, det var inte Daniel.

Nu ska jag bara bli svinrik så jag kan byta ut åbäket till bil jag har nu. Den kommer minsann inte få ett fint minnestal.

May the force be with Saab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar